۱۳۹۰ مهر ۸, جمعه

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

آخرین مطالب لابی ایران سوئد (((( Iran & Sweden )))) براي پويايي و پيشرفت ، گام نخست از پشت درهاي بسته برداشته مي شود . ارد بزرگ

Link to گستره جهانی اردیسم Orodism

تارنگار پاتوق بچه های اتاق+30 : نجات دختر 10ساله ازپیرمرد 61ساله

Posted: 29 Sep 2011 04:53 PM PDT

با
عجله روزنامه را می خرم و در آخرین لحظه وارد مترو می شوم خوشبختانه جای
مناسبی در میان دو ردیف صندلی وجود دارد ، روزنامه را باز می کنم و چشمم
به مطلبی می افتد که تیتر آن این است : ((نجات دختر 10 ساله از ازدواج
اجباری با پیر مرد 61 ساله)) و در ادامه نوشته :
میم الف دختری که فقط 10 سال دارد در آستانه ازدواج با پیر مرد 61 ساله ی بود که توسط یک زن نیکوکار نجات یافت .
مادر
دختر که دو سال پیش شوهرش را در یک سانحه رانندگی از دست داده است به
خاطر تنگناهای مالی و شرایط بسیار نامناسب اقتصادی حاضر شده بود که دخترش
را در ازای گرفتن یک آپارتمان کوچک در جنوب شهر به عقد پیرمردی روستای در
بیاورد .
با حمایت مالی زن نیکوکار نه تنها دخترک از این ازدواج تباه
کننده نجات یافت بلکه او و خانواده اش صاحب آپارتمانی شیک در شمال شهر شده
اند . خبرنگار ما از مادر دختر کوچک می پرسد چگونه می توان این زن
خیرخواه را دید ؟ و او می گوید آن خانم از ما خواسته به کسی معرفی اش
نکنیم و در ادامه می گوید در ضمن من شنیده ام آن خانم از این کارها زیاد
می کنند و وقتی از آن خانم پرسیدم چطور این همه محبت شما را جبران کنیم ؟
گفتند من یک اُرُدیست هستم و وظیفه دارم در حد توانم به هم میهنان خودم
کمک کنم و این کمک به خودم است .

بقیه متن خبر صحبت های دختر کوچک است که زندگی اش به شرایط عادی برگشته ، روزنامه را می بندم و به حرف زن اردیست فکر می کنم .
اصلا اردیسم یعنی چه ؟
به محض اینکه می رسم شرکت ، وارد اینترنت می شوم و در گوگل سرچ می کنم اردیسم چیست ؟ سایتی را باز می کنم در آنجا نوشته :

اردیسم به لاتین ( Orodism ) نام فلسفه و حکمتی است که بر اساس اندیشه های حکیم ارد بزرگ در کتاب جاودانه "سرخ" شکل گرفته است .
اردیسم
دارای سه رکن اساسی است که اردیست ها بر اساس آموزه های کتاب سرخ آنها را
گرامی می دارند و دوست دارند ، این سه رکن عبارتند از : شادی ، آزادی و
میهن .
اردیست ها لباس ها و اغلب وسایلشان به رنگ سرخ است .

هشت جمله از حکیم ارد بزرگ در میان اردیستها ویژگی خاصی دارد که عبارتند از :
1- اگر پایکوبی و شادی نباشد ، جهان را ارزش زیستن نیست .
2- زندگی بدون آزادی ، شرم آور است .
3- تا چیزی از دست ندهی چیز دیگری بدست نخواهی آورد این یک هنجار همیشگی است .
4- آنانیکه همیشه در آرامش هستند لاابالی ترین آدمهایند .
5- رسیدن به راستی و درستی چندان سخت و پیچیده نیست کافیست کمی به خوی کودکی برگردیم .
6- دشمنی و پادورزی ، به آدم خردمند انگیزه زندگی می دهد .
7- اگر می خواهی بزرگ شوی ، از کردار نیک دیگران فراوان یاد کن .
8- عشق به میهن نشان پاکی روان آدمی ست.



و
در انتهای مطلب نوشته : اردیسم یک حکمت و فلسفه برای خوشبختی است برای
همین می توان در میان اردیستها همه نوع آدمی با مسلک ها و آیین های
گوناگون دید ، وجه اشتراک همه آنها عشق به شادی ، آزادی و میهن است .
وارد سایت کتاب سرخ می شوم جالبه چند جمله ایی در مورد بخشش از حکیم ارد بزرگ اومده :
با گذشت ، شما چیزی را از دست نمی دهید بلکه بدست می آورید .
بخشش میزان فر و شکوه آدمی را نشان می دهد .
راز اندوختن خرد ، یکرنگی است و بخشش .
برای رسیدن به جایگاهی بالاتر ، گذشت را نیز بیاموزیم .



برگرفته از :
http://mihanbax.parsiblog.com/Posts/629/%D9%86%D8%AC%D8%A7%D8%AA+%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1+10%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%87+%D8%A7%D8%B2%D9%BE%D9%8A%D8%B1%D9%85%D8%B1%D8%AF+61%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%87/


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر